Blog: urządzenia do medycyny estetycznej i kosmetologii

KOMPUTEROWE BADANIE SKÓRY / LUMISCAN® - diagnostyka skóry twarzy. / PORADNIKI ZAKUPOWE

JAK WYBRAĆ NAJLEPSZE URZĄDZENIE DO BADANIA SKÓRY TWARZY? | PORADNIK

JAK WYBRAĆ NAJLEPSZE URZĄDZENIE DO BADANIA SKÓRY TWARZY?

Multispektralne badanie, które potocznie nazywamy „analizą skóry”, w praktyce jest czymś więcej. Właściwie wykorzystane, wprowadzi Twoją konsultację, obsługę klienta i diagnostykę skóry na zupełnie nowy, wyższy poziom. A do tego naturalnie zwiększy sprzedaż produktów i usług. Brzmi interesująco? a To dopiero początek – zapraszam do artykułu.

JAK TO DZIAŁA?

1. Urządzenie skanuje twarz, a następnie wyświetla wyniki badania na dużym ekranie monitora. W drugiej kolejności, wykorzystuje tzw. obrazowanie multispektralne, które sprawia że Klienci zaczynają dostrzegać problemy skóry, których do tej pory nie byli świadomi.

komupterowe-badanie-przebarwien-lumiscan

2. Z perspektywy Klientów, nowy rodzaj konsultacji (obrazowy) wydaje się profesjonalny i wiarygodny. Obraz skupia uwagę, zwiększa koncentrację, ułatwia zrozumienie, buduje świadomość oraz zaufanie.
komputerowa-diagnostyka-skory-lumiscan

3. Świadomi Klienci chętnie inwestują w poprawę swojego wyglądu, są systematyczni w przestrzeganiu zaleceń oraz regularnie pojawia się na wizytach kontrolnych.

4. Sprzedaż kosmetyków i zabiegów staje się naturalnym następstwem badania.
LS409

5. Dodatkowo, urządzenie wykonuje zdjęcia „przed i po” zabiegu w identycznym oświetleniu oraz ułożeniu twarzy. Takie zdjęcia to coś w rodzaju “dowodu” na to, że w zabiegi w gabinecie się rzeczywiście skuteczne.
PIELEGNACJA DOMOWA_LUMISCAN

Pytanie jednak brzmi: czy każde urządzenie działa podobnie?

0. RODZAJ, ROZMIAR I JAKOŚĆ OBRAZU

Na pierwszy rzut oka, wszystkie urządzenia do „analizy skóry” wyglądają i działają tak samo.

Klient przykłada twarz do skanera, aparat wykonuje serię zdjęć, nanosi specjalistyczne światła i wyświetla wyniki na ekranie monitora. Następnie kosmetolog przeprowadza wywiad, omawia wyniki badania, układa spersonalizowany plan i każdy wychodzi zadowolony.

Tyle w teorii. A jak to wygląda w praktyce?

Urządzenia znacznie się od siebie różnią, szczególnie rodzajem, rozmiarem oraz jakością obrazu, który prezentowany jest Klientowi.

Z moich obserwacji wynika, że to właśnie od obrazu zależy, czy Klient potraktuje takie badanie poważnie. Jeżeli zaprezentujesz mu niską jakość zdjęcia, kolorową grafikę, której nie zrozumie albo zdjęcie zbyt małej wielkości, na którym niewiele zobaczy – nie zdziw się, że nie zrobi to na nim szczególnego wrażenia.


1. RODZAJ OBRAZU

(ZDJĘCIE VS GRAFIKA)

Czy wiedziałaś, że wiele urządzeń wizualizuje problemy skóry Klienta, nanosząc na zdjęcie twarzy kolorową grafikę ? Grafika ma za zadanie zwizualizować m.in.: zmarszczki, naczynia, pory, przebarwienia czy porfiryny. Przykładowo – zielona grafika oznacza zmarszczki, żółte przebarwienia, granatowe pory.

111Fot. 1. Przykładowe zdjęcia, na które urządzenie nanosi kolorową grafikę. Badanie uwidacznia w ten sposób problemy skóry Klienta, m.in. zmarszczki, przebarwienia oraz pory. Źródło: www.annemarie.pl

Nie podważam tego typu rozwiązania pod kątem diagnostycznym. Mam jednak wątpliwości, czy taki obraz robi jakiekolwiek wrażenie na Kliencie. Na mnie osobiście? Nie zrobił.

Należy pamiętać, że celem tego typu konsultacji nie jest wyłącznie diagnostyka. Badanie multispektralne ma za zadanie pokazać prawdziwy obraz i obiektywny stan skóry Klienta oraz wywołać w nim określone emocje – niekoniecznie te przyjemne.

Dlaczego uważam, że “wywołanie emocji” u Klienta jest pozytywnym następstwem badania? Ponieważ buduje świadomość i silną motywację do zmian. Sam jestem tego najlepszym przykładem. W trakcie pierwszego badania, widok stanu mojej skóry trochę mnie przeraził. Pisząc wprost – doznałem szoku. Nie spodziewałem się ujrzeć tylu problemów i z pewnością nie było to dla mnie przyjemne doświadczenie!

Jednak z perspektywy czasu, wiem, że to dzięki niemu zacząłem interesować się tematem właściwej pielęgnacji. Złe wynik badania zmotywował mnie do poszukiwania wiedzy oraz rozwiązań. Z czasem zrozumiałem, że problemy mojej skóry to tak naprawdę następstwa (skutki), że ich przyczyny leżą zupełnie gdzieś indziej. Dotarło do mnie, że zabiegi w gabinecie na niewiele się zdadzą bez mojej własnej, systematycznej pracy.

Dzięki badaniu, jestem dziś świadomym Klientem. Stosuję spersonalizowaną pielęgnację domową (dermaviduals), filtry UV, regularnie pojawiam się na wizytach w gabinecie, dbam o to co jem. Efekt? W wieku 34 lat nigdy nie miałem zdrowiej wyglądającej skóry.

Pomyślałem, że mógłbym napisać osobny artykuł obrazujący cały proces mojej przemiany, bazując na zdjęciach i wynikach komputerowej analizy. Co o tym sądzisz? Napisz do mnie jeżeli chciałabyś zobaczyć jak taki proces wygląda w praktyce.

Spójrz teraz na poniższe zdjęcia. Czy porównując je z poprzednimi, dostrzegasz różnicę?Cierpioł ukryte przebarwieniaKozłowska M przebarwienia ukryte777Kudrina nie widać gołym okiem-rozszerzone naczynka maskowane fototypem skóryGielniewska naczynka maskowane fototypem222ZMARSZCZKIFot. 2. Zdjęcia zamiast kolorowej grafiki, prezentują autentyczne problemy skóry klienta. Badanie uwidacznia w ten sposób m.in. przebarwienia, rozszerzone naczynia oraz zmarszczki. Źródło: www.dlakosmetologow.pl

Powyższe zdjęcia to inny rodzaj obrazowania skóry, charakterystyczny dla innej grupy aparatów. Jak widać, różnica jest znacząca. Zamiast kolorowej grafiki – urządzenie uwidacznia autentyczne problemy, których Klienci do tej pory nie dostrzegali.

Ten rodzaj obrazowania, z perspektywy pacjentów, wydaje się bardziej profesjonalny i wiarygodny. Skupia ich uwagę, jest zrozumiały, wzbudza zaufanie, budzi emocje oraz motywuje do systematycznej pracy nad swoim wyglądem.

.
2. PO DRUGIE – ROZMIAR I JAKOŚĆ OBRAZU

(TABLET VS MONITOR)

Na rynku mamy dostępne dwa rodzaje aparatów. Pierwsze, wyświetlają wyniki badania na tablecie lub małym ekranie, który jest wbudowany w urządzenie.

0. OBSERV KONSULTACJAFot. 3 Przykładowe zdjęcie diagnostyki skóry przy użyciu 11-calowego tabletu. Źródło: shutterstock.com 

Drugie, wizualizują klientowi problemy jego skóry ma dużym monitorze.
LS177LUMISCAN-BADANIE-SKORYFot. 4. Przykładowe zdjęcie diagnostyki skóry przy użyciu 32-calowego ekranu monitora. Źródło: materiał własny. 

Co sądzisz na ten temat?

  • Czy rozmiar wyświetlanego obrazu podczas badania ma wg Ciebie znaczenie?
    .
  • A czy może mieć znaczenie dla Twojego Klienta?
    .
  • Który rozmiar obrazu jest korzystniejszy z perspektywy diagnostyki skóry?
    .
  • Który obraz uwidacznia więcej szczegółów?
    .
  • Które badanie może wydać się bardziej profesjonalne z perspektywy Klienta?
    .
  • Czy chcąc obejrzeć film, wybrałabyś kino czy ekran smartfona?

Jeżeli uważasz, że duży obraz jest bardziej atrakcyjny z punktu widzenia diagnostyki skóry oraz obsługi Klienta to rekomenduję Ci wybór monitora z ledową matrycą, rozmiarze 32 cali oraz wyświetlaniem obrazu w jakości 4K. W ciągu ostatnich kilku lat, wypróbowałem chyba wszystkie rozwiązania dostępne na rynku i to konkretnie, nie ma sobie równych. Najlepiej uwidacznia nawet najdrobniejsze szczegóły na twarzy Klientek, a zdjęcia zachowują ostrość nawet przy bardzo dużym powiększeniu.

.
3. PO TRZECIE – TECHNOLOGIA
(MULTISPEKTRALNE OBRAZOWANIE SKÓRY VS KOMPUTEROWA ANALIZA SKÓRY)

Czy znasz różnicę między multispektralnym obrazowaniem skóry, a komputerową analizą? To przecież dwie różne technologie.

Zanim zainwestujesz w konkretne urządzenie, odpowiedz sobie na pytanie: na której technologii zależy Ci bardziej? A może zależy Ci na obu jednocześnie?

.
MULTISPEKTRALNE OBRAZOWANIE SKÓRY.
Technologia dla profesjonalistów – skórę analizuje kosmetolog.

Na czym polega? W największym uproszczeniu, na tym, że urządzenie wykonuje serię zdjęć twarzy klienta, w czterech światłach (normalnym, spekularnym, spolaryzowanym oraz ultrafioletowym), a następnie wyświetla je kosmetologowi do samodzielnej interpretacji.


multispektralne obrazowanie skóryFot. 5 Przykład multispektralnego obrazowania skóry (zdjęcie wykonano w celu zwizualizowania klientowi skuteczności kosmetyku przed promieniowaniem UV). Źródło: www.zdrowy-styl.pl

Multispektralne obrazowanie uwidacznia wiele problemów skóry, często niewidocznych dla ludzkiego oka, m.in. ukryte przebarwienia, zmarszczki, włókna łojowe, rozszerzone naczynia maskowane fototypem skóry, peroksydację lipidów oraz aktywność bakterii Cutibacterium acnes.

Technologię tę nazywam „dla profesjonalistów”, ponieważ analiza wyników wymaga od kosmetologa wiedzy oraz doświadczenia w diagnostyce skóry.


KOMPUTEROWA ANALIZA SKÓRY.

Technologia dla początkujących – skórę analizuje urządzenie.

Komputerowa analiza skóry jest przeznaczona dla osób, które nie mają jeszcze dużego doświadczenia diagnostycznego. Urządzenie bada podstawowe parametry skóry klienta, a następnie wspiera kosmetologa w szczegółowej analizie i interpretacji każdego problemu z osobna (m.in. szczegółowa analiza cieni pod oczami, porów, zmarszczek przebarwień, naczyń oraz porfiryn).

Dodatkowo, technologia zestawia ze sobą wyniki osoby badanej, z wynikami innych osób tej samej płaci oraz wieku, wykorzystując do tego autorski algorytm. Dzięki temu rozwiązaniu, kosmetolog uzyskuje dostęp nie tylko do zdjęć, ale również do licznych danych diagnostycznych, które mogą być pomocne z punktu widzenia planowania terapii naprawczej.

Komputerowa analiza określa m.in.: poziom wody w naskórku (badanie korneometrem), biologiczny wiek skóry czy aktualny rodzaj cery.

komputerowa analiza skóry twarzyFot. 6 Przykładowe badanie korneometrem. Źródło: materiał własny. 

Potocznie nazywam tę technologię „dla początkujących”, ponieważ w jej przypadku to nie kosmetolog, a urządzenie analizuje skórę. To bardzo przyjazne rozwiązanie dla osób, które stawiają pierwsze kroki w szerokiej dziedzinie, jaką niewątpliwie jest diagnostyka skóry.

Komputerowa badanie wspiera kosmetologa w szczegółowej analizie – każdego problemu z osobna, w tzw. szczegółowych zakładkach diagnostycznych. Każda z nich zawiera, m.in. obraz twarzy klienta w specjalistycznym dla danego wskazania świetle, interaktywny suwak zestawiający światło kontrastujące; objaśnienie przyczyn powstawania danego problemu oraz zalecenia dla klienta.


URZĄDZENIA 2w1.

Czyli multispektralne obrazowanie z funkcją komputerowej analizy skóry.

Jeżeli zależy Ci na kompleksowości badania – możesz wybrać urządzenie, które łączy w sobie obie technologie. Dzięki temu uzyskasz dostęp nie tylko do zdjęć ale również do dużej ilości danych w formie statystyk, liczb, diagramów oraz zestawień porównawczych.

Może nie wszystkie informacje Ci się przydadzą, jednak niektóre z nich mogą okazać się wartościowe, szczególnie z punktu widzenia rozmowy z klientem (procesu budowania świadomości).

Rozwiązanie, które osobiście uważam za bardzo praktyczne, to wyświetlenie wyników komputerowej analizy w zakładkach szczegółowych. To taki trochę gotowiec diagnostyczny dla kosmetologa, na którym może oprzeć praktycznie całą konsultację.

Przykładowe, szczegółowe zakładki diagnostyczne:

  • szczegółowa analiza cieni pod oczami;
  • szczegółowa analiza porów
  • szczegółowa analiza zmarszczek widocznych oraz tych ukrytych
  • szczegółowa analiza przebarwień płytkich oraz głębokich
  • szczegółowa analiza naczyń, rumienia oraz teleangiektazji
  • szczegółowa analiza trądziku (porfiryn)

diagnostyka skóry przebarwieniaFot. 7. Przykładowa zakładka diagnostyczna – komputerowej analiza przebarwień. Źródło: www.pczk.com.pl
666Fot. 8. Przykładowa zakładka diagnostyczna – komputerowa analiza porów oraz zmarszczek. Źródło: www.pczk.com.pl

Decydując się na rozwiązanie „dwa w jednym”, zyskujesz jeszcze jedną, dodatkową korzyść:

Komputerowa analiza skóry, jak sama nazwa wskazuje, wymaga komputera. Dzięki niemu uzyskujesz dostęp to dziesiątek nowoczesnych programów oraz rozwiązań, m.in. do:

  • konsultacji ON-LINE
  • nagrywania WEBINARÓW
  • tworzenia BEAUTY PLANÓW
  • edycji zdjęć PRZED I PO
  • synchronizacji SOCIAL MEDIÓW

 

konsultacja lumiscan online

Fot. 9 Przykładowe umówienie wyników badania skóry z klientem, w formie online (udostępniony ekran monitora w programie GOOGLE MEETS). Źródło: www.pczk.com.pl


4. PO CZWARTE – PROFESJONALNE STANOWISKO DIAGNOSTYCZNE

Jeżeli zależy Ci na budowaniu wizerunku gabinetu, który oferuje wysokiej jakości, profesjonalną konsultację, rozważ inwestycję w wysokiej jakości, profesjonalne stanowisko diagnostyczne.

Klienci cenią jakość i estetykę. Badania dowodzą, że rzeczom ładnym przypisują wyższą wartość i są w stanie zapłacić więcej za taki produkt czy usługę.

Jeżeli po zakupie urządzenia planujesz podnieść cenę konsultacji to estetyczne i profesjonalnie wyglądające stanowisko diagnostyczne na pewno Ci w tym pomoże.

Dodatkowo, zmniejszy dystans między Tobą a klientem, wpłynie na komfort zabiegu oraz zbuduje wrażenie wartościowego i profesjonalnego badania.

profesjonalne stanowisko diagnostyczne


5. PO PIĄTE – SZKOLENIA

Po zakupie sprzętu, szkolenie z obsługi urządzenia jest standardem. Co jednak w wypadku, gdy urządzenie nie służy do wykonania zabiegu, a stanowi elementem większej całości, pod tytułem „profesjonalna konsultacja”?

Nowoczesna konsultacja, oparta na spersonalizowanej oraz holistycznej procedurze diagnostyki skóry, jest moim zdaniem jednym z najbardziej niedocenianych narzędzi w branży beauty. Właściwie przeprowadzona – przyciąga świadomych klientów, pomaga budować wartościowe relacje oraz pozytywnie wpływa na sprzedaż.

Multispektralne urządzenie diagnostyczne, choćby to najdroższe i najlepsze – nie jest wartością samo w sobie. Wysokiej jakości sprzęt, mimo iż bardzo pomocny – nie tworzy przyjaznej i swobodnej atmosfery, nie przeprowadza wywiadu z klientem, nie potrafi słuchać, okazywać zrozumienia i nie oferuje kompleksowego planu naprawy.

To właśnie wysokiej jakości konsultacja sprawi, że będziesz cieszyć się wizerunkiem profesjonalnej, uczciwej i wartościowej marki. Nowoczesna konsultacja, nie samo urządzenie.

Dlatego kwestię szkoleń (specjalnie używam liczby mnogiej) uważam za wyjątkowo ważną, w przypadku inwestycji w tę technologię. Szkolenie z obsługi urządzenia na nic Ci się przyda, jeżeli nie masz wypracowanych procedur konsultacji oraz obsługi klienta.


PODSUMOWANIE

Trafiona inwestycja przyniesie Ci satysfakcję z pracy, poczucie spełnienia, przyciągnie wiernych klientów i zwiększy zyski. Nietrafiona? Wygeneruje problemy, stres oraz rozczarowanie.

Jak sprawić, by inwestycja w urządzenie do komputerowej analizy skóry okazało się jedną z lepszych inwestycji?

Przed zakupem urządzenia warto poświęcić trochę czasu na rekonesans rynku. Znaleźć kilka firm, urządzeń i umówić się na pokaz.

Czym nie warto kierować się podczas wyboru urządzenia?

Jeżeli to możliwe, nie sugeruj się opiniami innych „użytkowników”, szczególnie w Internecie, na różnego rodzaju grupach. Rzadko są one autentyczne i obiektywne (efekt Dunninga-Krugera).

Czym warto się kierować?

Zamiast szukać konkretnego urządzenia, poszukaj wartościowej firmy, dla której Twój biznes jest ważny. Zamiast sprzedawcy urządzeń, wybierz partnera, który pomoże Ci wdrożyć nową procedurę konsultacji, zaangażuje się w stopniowe poszerzanie Twojej wiedzy diagnostycznej oraz jest wieloletnim praktykiem tej technologii.

Jak takiego znaleźć? Skontaktuj się z wieloma firmami i zaufaj intuicji, ona nigdy nie zawodzi.

 

NA KONIEC, MAM DLA CIEBIE COŚ PRAKTYCZNY PREZENT

Przygotowałem listę 10 pytań, które możesz zadać sprzedawcom urządzeń. Takiego trochę gotowca. Mam nadzieję, że okaże się dla Ciebie pomocny i dokonasz w przyszłości świadomego wyboru.

1. W jaki sposób urządzenie prezentuje obraz problemu? Nanosi na twarz kolorową grafikę czy obrazuje autentyczne problemy skóry?

2. Czy urządzenie wyświetla obraz twarzy klienta na dużym czy małym ekranie?

3. Czy urządzenie posiada funkcję komputerowej analizy skóry?

4. Czy w cenie urządzenia znajduje się komputer z dostępem do Internetu?

5. Czy oferujecie pomoc w stworzeniu profesjonalnego stanowiska diagnostycznego?

6. Jakiego rodzaju szkolenia oferujecie przy zakupie urządzenia? (obsługa urządzenia, diagnostyka skóry, sprzedażowe)

7. Czy dostarczacie procedury konsultacji, tj. jak skutecznie przeprowadzać wywiad, budować świadomość oraz tworzyć spersonalizowany plan pielęgnacji wykorzystując urządzenie?

8. Czy szkoleniowiec jest praktykiem?

9. Czy mogą Państwo udostępnić raporty z analizy oraz widok zdjęć, które są wysyłane na maila?

10. Dlaczego powinnam zdecydować się na zakup urządzenia w Państwa firmie?

 

PODOBAŁ CI SIĘ ARTYKUŁ? CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ? ZAPRASZAM: KLIKAM

 

ARTUR STOSIK ZAPRASZAM

Zostaw komentarz